PRG stacjonarne
Semestr 1, rok akademicki 2023/2024
PRG1 to przedmiot poświęcony nauce programowania. Na tych zajęciach nauczymy się podstaw programowania przy użyciu języka C++. Wprowadzone zostają również elementy programowania obiektowego. Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności abstrakcyjnego myślenia i rozwiązywania prostych problemów programistycznych.
Zasady zaliczenia
Przedmiot składa się z 20 laboratoriów. Na ocenę końcową składa się:
- 2 kolokwia (teoretyczno-praktyczne oraz praktyczne) - po 30% oceny - każde kolokwium musi być zaliczone.
- Zadania z zajęć - 20% oceny
- Projekt programistyczny rozliczany do końca semestru - 20% oceny - Tematy projektów Obecność podczas zajęć jest wymagana, acz nie sprawdzana. Zadania domowe oznaczone terminem składania liczone będą do punktacji z zajęć, będą sprawdzane i oceniane na zajęciach. Zadania bez daty nie mają wpływu na ocenę, proszę mi ich nie przesyłać.
Poprawy
Dopuszczalna będzie poprawka jednego z kolokwiów, podczas ostatnich zajęć w semestrze. Poprawy projektu po terminie nie przewiduję.
Przydatne linki
- W3Schools - tutorial z podstawami C++. Bardzo przydatne do szybkiej weryfikacji podstawowych zagadnień
- Cpp0x.pl - polski kurs C++. Solidny, wszystko dobrze wyjaśnione. Dobry podział materiału - od podstaw po zaawansowane mechanizmy
Wyniki kolokwium 2024
Dostępna pod linkiem: Punkty
Skrypty z ćwiczeń
- Witaj świecie, czyli wstęp do programowania
- Arytmetyka, ify i strumienie, błędy i ich zrozumienie
- Więcej warunków, pętle
- Pętla for, switch-case, bardziej złożone programy
- Pisanie programów, czyli dużo małych nowości
- Tablice
- Tablice cz.2
- Algorytmy sortujące, funkcje
- Szlify programistyczne
- Sudoku
- Praktyka
- Praktyka
- Niespodzianka, ćwiczenia do kolosa
- Wskaźniki
- Struktury
- Obiektowość
- Obiektowość cz.2
- Wstęp do Pythona
- Więcej Pythona
Zadania do laboratoriów
- Lab 1. Podstawowe programy
- Lab 2. Trochę trudniejsze zadania, ale nadal proste
- Lab 3. Warunków więcej niż na matmie
- Lab 4. Pętle for, switch
- Lab 6. Do tablicy!
- Lab 7. Tablice wielowymiarowe
- Lab 9. Szlifujemy swoje umiejętności
- Lab 10. Implementacja funkcjonalności sudoku
- Lab 11. Szlifujemy swoje umiejętności (do 02.12)
- Lab 12. Szlifujemy swoje umiejętności (do 01.12)
- Lab 13. Powtóreczka do kolosa
- Lab 15. Strukturki (do 20.12)
- Lab 16. Programowanie obiektowe (do 5.01.2024)
- Lab 17. Programowanie obiektowe (do 9.01.2024)
- Lab 18. Python basics
- Lab 19. Python still basics