Lab
Tematy i Zasady Oceny Projektów
Ocena projektów będzie opierała się na dwóch głównych kryteriach:
1. Kompletność Rozwiązania (70%)
- Spełnienie Założeń Tematu:
- Czy projekt w pełni realizuje wszystkie postawione w temacie założenia?
2. Złożoność Obliczeniowa i Estetyka Kodu (30%)
- Złożoność Obliczeniowa:
- Czy projekt unika niepotrzebnych operacji obliczeniowych?
- Estetyka Kodu:
- Czytelność kodu
- Komentarze
- Rozbicie kodu na funkcje
Projekty do Oceny
1. Conway’s Game of Life
- Zasady i Przykłady:
- Wymagania:
- Spełnienie założeń dotyczących rodzenia się i umierania komórek.
- Możliwość wczytania kształtu z pliku lub poprzez przesuwanie kursora strzałkami i zatwierdzanie ich klawiszem.
- Określenie zamierzonej ilości cykli wykonania gry.
- Wizualizacja w terminalu na bieżąco.
2. Saper
- Plansza sapera generowana losowo (miny ustawiane losowo).
- Możliwość odkrywania pól lub stawiania „flag”.
- Odkrycie pustego pola powinno odkryć wszystkich sąsiadów będących pustymi polami lub cyframi określającymi pobliskie miny.
3. Warcaby
- Gra dla dwóch osób.
- Spełnienie wszystkich zasad gry w warcaby.
4. Baza Danych Przychodni
- Przechowywanie skończonej liczby pacjentów i ich danych (imię, nazwisko, PESEL itd.).
- Każdy pacjent ma swoją historię wizyt (data, rozpoznanie), którą można przeglądać.
- Możliwość dodawania nowych wizyt.
5. Labirynt
- Plansza wczytywana z pliku.
- Sterowanie postacią za pomocą strzałek.
- Poruszanie tylko po korytarzu, ściany nieprzekraczalne.
- Wykrywanie dotarcia do wyjścia.
- Timer.
- Tablica najlepszych wyników.
6. Snake
- Sterowanie strzałkami.
- Wszystkie zasady gry w snake spełnione (wydłużanie się po zjedzeniu owocu, koniec gry po zderzeniu z samym sobą lub ścianą).
- Przechowywanie najlepszego wyniku.