Skip to main content Link Menu Expand (external link) Document Search Copy Copied
PRG Lab 9

Szlify programistyczne

Punkty do zdobycia, ważne


Dziś robimy tylko zadanka i dyskutujemy, nic specjalnie skomplikowanego. Doceniam aktywność na zajęciach.


Zadania do laboratorium

Plusika można zdobyć prezentując i omawiając wykonanie jednego zadania. Jeśli ktoś nie zdąży w trakcie zajęć, to może również dosłać wykonane wszystkie zadania.

  1. Napisz program obliczający silnię wczytanej z klawiatury liczby
  2. Napisz program obliczający liczbę k-elementowych podzbiorów, które można utworzyć ze zbioru n-elementowego. Zarówno obliczanie silni jak i główne obliczenia powinno znajdować się w oddzielnych funkcjach $m = \frac{n!}{k!(n-k)!}$
  3. Napisz program, który będzie wypełniał 100-elementową tablicę losowymi liczbami naturalnymi w zakresie podanym przez użytkownika, a następnie umożliwi obliczenie i wydrukowanie rezultatu wybranej przez użytkownika opcji. Program powinien wypełnić i wydrukować tablicę raz, a potem w pętli umożliwić wykonywanie poniższych:
    1. Liczba wystąpień podanego przez użytkownika elementu
    2. Liczba elementów nieparzystych
    3. Najmniejszy element i jego indeks
    4. Para sąsiadujących elementów o największej sumie
    5. Wydruk elementu pod wybranym przez użytkownika indeksem
    6. Zamiana elementów pod wybranymi przez użytkownika indeksami
    7. Wydruk fragmentu tablicy od i do podanych przez użytkownika indeksów

Punkty (na zajęciach) za zadanie 3 przewidziane są oddzielnie za implementacje ramy programu (wczytanie zakresu, losowanie) i oddzielnie za każdy z podpunktów zaimplementowany w oddzielnej funkcji i dopisanie implementacji w programie.