Skip to main content Link Menu Expand (external link) Document Search Copy Copied

Zadania do laboratorium 3 PRG

Zadania punktowane

  1. Napisz program, który na początku przyjmie od użytkownika liczbę operacji, które ma wykonać. Następnie przez pierwszą połowę swojego działania będzie prosił użytkownika o podanie liczby i dodawał je kolejno do siebie, a w drugiej połowie swojego działania będzie wczytane liczby od ogólnego wyniku odejmował. Na końcu działania powinien zwrócić ostateczny wynik. Na przykład, dla 6 operacji i podanych kolejno: 5,4,2,2,1,6 wynik powinien wynieść 2.
  2. Napisz kalkulator, który będzie na początku swojego działania przyjmował od użytkownika znak. Jeśli ten znak będzie symbolem operacji arytmetycznej, to program powinien poprosić o podanie dwóch liczb (cin»a»b; też zadziała), a następnie zwróci wynik obliczeń i wróci o proszenia o podanie znaku. Jeśli użytkownik poda znak q, to program powinien się zakończyć, jeśli będzie to jakikolwiek inny znak (nie symbol operacji i nie „q”), to program powinien zwrócić informację o błędzie i powrócić do początku