Skip to main content Link Menu Expand (external link) Document Search Copy Copied

Zadania do laboratorium 17 PRG

  1. Zadanie z konstruktorem i hermetyzacją - Książka:
    • Stwórz klasę Book, reprezentującą książkę. Klasa powinna mieć prywatne pola, takie jak tytuł, autor i rok wydania.
    • Zaimplementuj konstruktor, który umożliwi ustawienie wartości początkowych dla pól klasy.
    • Utwórz metody dostępowe, aby uzyskiwać informacje o książce.
    • Przetestuj działanie klasy, tworząc kilka obiektów reprezentujących różne książki.
  2. Rozszerz przykład z labu z samochodem:
    • Utwórz metody w klasie Car pozwalające na zwiększanie i zmniejszanie prędkości
    • Utwórz dwa obiekty klasy Car, Skodę i Citroena
    • Program powinien pozwolić użytkownikowi przy użīciu terminala na wybór jakiegoś samochodu i zwiększenie lub zmniejszenie jego prędkości oraz wydrukować prędkość danego samochodu po zmianie jej wartości